35Zirker, Kuran, a.g.y., s. 165.

36Zirker, Kuran, a.g.y., s. 165.

37Birçok teolojik çalışmada geçen exegesis kelimesi hermönetik, yani yorum bilimi kurallarının uygulayışı anlamına gelir. Grekçede exegesis sözcüğü “açıklama, yorumlama, tercüme” anlamına gelir. (Çev. notu.)

38Grekçe apologia kelimesi “savunma” anlamına gelir. (Çev. notu.)

39Neuhausen, Das heilige Buch des Islam, a.g.y., s. 59.

40Schirrmacher, “Die Muslime und ihre Heilige Schrift”, a.g.y., s. 11.

41Şiiler, Muhammed’in yeğeni ve damadı Ali’nin onuruna, “ve Ali Allah’ın dostudur” sözlerini şehadete eklerler.

42Adel Theodor Khoury, Der Koran Arabisch – Deutsch. Übersetzung und wissenschaftlicher Kommentar. 12 Bände, Gütersloh: Gütersloher Verlagshaus 1990-2001, Bd.2. s. 207-208.

43Sufilikte Allah’ın sevgisine önemli bir vurgu yapılmaktadır. İmanlı birey Allah’a yaklaşmayı ve O’nunla birleşmeyi amaçlarken, sonunda Allah’ın kendisinde konut kurmasını hedefler. Ancak imanlı birey Allah’ı sevmeye çalışırken, Allah’ın kendisini sevip sevmediğini kesin bilemeyecektir.

44Bu alıntı eski Kutsal Kitap çevirisi olan Kitabı Mukaddes’ten alınmıştır.

45Muhammad Ibn Rassoul (Hg.). As-Salah: Das Gebet im Islam. Köln: Islamische Bibliothek, 19953, s. 21.

46İslam.de/27.php.

47Rassoul, As-Salah: Das Gebet, a.g.y., s. 99.

48Rassoul, As-Salah: Das Gebet, a.g.y., s. 105 ve hadis kaynaklı kanıtlar.

49Zirker, Koran, a.g.y., s. 45.

50Louis Gadret, Der Islam, Köln: J.P. Bachem 1968, s. 39.

51Zirker, Koran, a.g.y., s. 49-50.

52Thomas Schirrmacher (Hg.). Der Evangelische Glaube kompakt: Ein Arbeitsbuch: Das Westminster Glaubensbekenntnis von 1647. Neuhausen: Hänssler, 19981, RVB: Hamburg, 20052, Art. 2, 3

53“Oğul’dan” ifadesi (filioque) daha sonra ilave edilerek Ortodoks kiliselerince -tarihi yönden haklı olarak- reddedilmiştir.

54Schirrmacher, Der Evangelische Glaube, a.g.y., Art.2.3.

55www.way-to-allah.com/islam_zum_kennenlernen/was_ist_islam.html.

56Abdulcevat Falaturi in WDR, Koran, a.g.y., s. 46.

57Tilman Nagel, Der Koran, Einführung – Texte – Erläuterungen, München: C. H. Beck 1998, s. 253.

58Özgün ve kalıtsal günah konusunda, çok az istisna hariç, Hristiyan mezhepler hemfikirdirler. Ancak özgün günah ve düşüşün insanlığı ne derece etkilemiş olduğu konusunda birbirlerinden hayli farklı görüşlere sahiptirler.

Bu Kitap beğendiniz mi?

Daha fazla ücretsiz e-Kitaplar Hristiyan Kitaplar.com'dan indirebilirsiniz.

Thomas Schirrmacher yazar olarak beğendiniz mi? Yazarın tüm kitaplar şuradan indirebilirsiniz.

Türkiye'de Kilise Adresleri