I. “Allah’ın Sözü” olarak Kutsal Kitap ve Kur’an: Vahiy ve esinleme anlayışı farklılığı
Sadece kutsal kitap metinlerine dayanarak yapılan karşılaştırma
Gökten mi indirildi, yoksa uzun bir zaman diliminde mi oluşturuldu?
Kutsal ve kusursuz dil mi, yoksa günlük dil mi?
Kutsal dil anlaşılmadan da etkili olur mu, yoksa anlaşılması için açıklama gerekli midir?
Tercümeler Allah’ın “Sözü” olabilir mi?
Harfi harfine mi, asıl anlam mı? Harf mi, Ruh mu?
Tek tip kutsal bir üslup mu, çok sayıda farklı yazı stilleri mi?
Metinleri kaleme alanlar, pasif alıcılar mı, aktif yazarlar mı?
Tanrısal üslup mu, yoksa çok sayıdaki yazarların üslupları mı?
Zamandan soyutlanmış bir metin mi, yoksa tarih merkezli bir metin mi?
Zamana tabi olmayan bir geçerlilik mi, yoksa kurtuluş tarihinin gelişimine göre bir geçerlilik mi?
Yayınlanmış nüshanın yüceltilmesi mi önemli, yoksa kitabı sık sık kullanmak mı?
İman, bir teslimiyet mi, yoksa şikâyetlerle ve şüphelerle birlikte Allah’a duyulan güven mi?
Bilim, Kutsal Yazıları savunma aracı mı, yoksa onları daha iyi anlamanın aracı mı?
Metin eleştirisine açık olmak mı, kapalı olmak mı?
II. Allah ile insan arasında Söz aracılığıyla oluşan ilişki
İman, Allah’ın tek hükümdar olarak tanınması mı, yoksa karşılıklı bir güven ilişkisi mi?
Allah verdiği sözlere bağlı mıdır, değil midir?
Allah’ı sınamak yasaklanır mı, yoksa teşvik mi edilir?
Sevgi, Allah’ın verdiği bir karşılık mıdır, yoksa öz varlığı mıdır?
Allah Efendi mi, yoksa dost ve kardeş mi?
İnanca öncülük eden savaş efendisi mi, yoksa barış prensi mi?
İnanca öncülük eden bir efendi mi, yoksa hizmet eden mi?
Kur’an mı, İsa Mesih mi? Kitap mı, yoksa kişi mi?
İnancın öncüsü “Kutsal Kitap”tan üstün müdür, değil midir?
Bayram ve kutlama, Kutsal Kitap için mi, kişi için mi?
İsa Mesih peygamber midir, yoksa kurtuluşu sağlayan Allah mıdır?
Üçlübirlik çok tanrıcılık mı, yoksa Allah’ın özü mü?
Günah sadece insanlara karşı mı işlenir, yoksa özellikle Allah’a karşı mı?
Günah sadece bir eylem mi, yoksa Tanrı’yla olan ilişkiyi temelinden kopartan kalıtsal bir durum mu?
Dine geçiş şahadetle mi, yoksa Tanrı’nın sunduğu kurtuluşu bireysel olarak kabul ederek mi olur?
Kutsal Kitap’ın ana konusu teslimiyet mi, yoksa kurtuluş mu?
Affolmak itaatin sonucu mudur, yoksa Allah’ın bağışlayıcı eylemi midir?
Konuyla ilgili araştırma yapmak isteyenlere birkaç kaynak önerisi