Deedat kitabının son bölümünda İncil'in Matta ve Luka kısımları arasında İsa'nın soyuyla ilgili çelişki bulduğunu, çünkü bu ilişkinin sıraladıkları isimlerin, birbirinden çok farklı olduğunu söylemektedir. Ona göre, isim listeleri arasında görülen bu fark, her iki yazarın da "şaşkın birer yalancı" olduğunu kanıtlamaktadır.55İnsanlığa verilmiş, en kutsal öğretiyi büyük bir titizlikle kaydeden bu iki insanın "şaşkın birer yalancı" olarak sunulması inanabileceğimizin ötesinde bir şeydir.
Ne var ki, biz onun Kutsal Kitap'la ilgili önyargılarını paylaşmıyoruz. Bu nedenle, konuya da daha objektif bir yaklaşımımız olacaktır. Sözümüzün başında şu hatırlatmayı yapmayı uygun buluyoruz. Her insanın soyunda, iki kol bulunduğunu söylersek yanlış olmaz. Biri babasının atalarını, diğeri anasının atalarını sayar. Yusuf İsa'nın babası değildi, ama soy işinde babası olarak görülmeliydi. Çünkü Yahudilerde önemli olan baba tarafıydı.
Bu nedenle Matta, uzun boylu düşünmeye gerek görmeden, İsa'nın soyunu Yusuf'un kolundan ele alıyor. Hikâyesinin devamında da İsa'nın velisi ve Meryem'ın kocası olarak Yusuf'un rolü üzerinde duruyor.
Deedat, laf arasında, Luka 3:23'e göre, Yusuf İsa'nın "zannedilen" babasıydı diyor.56İşte buradaki tek bir kelime, bize Luka İncil'inin İsa'nın soyuyla ilgili anahtarını oluşturuyor. Saydığı ataları içinde hiç kadın ismine rastlamıyoruz. İsa'nın doğumunda Meryem'in rolü üzerinde duruyor olsa bile, soyunu anlatırken, İsa'yı Meryem'in oğlu olarak değil, Yusuf'un "zannedilen" oğlu olarak gösteriyor ki, Yahudilerin geleneklerine uygun olarak baba tarafından bir soyu olsun. Ancak özenle zannedilenkelimesini de ekliyor ki, yanlış anlışılmasın, saydığı Yusuf'un değil, aslında Meryem'in soyuydu. Gördüğümüz gibi bu basit açıklama bu konuda var olduğu söylenen çelişki veya sorunları da ortadan kaldırmaktadır (Ayrıca bkz. V. Bölüm, s. 170).
"Yüzyıllar boyunca gerçekler oldukları gibi açıklansalar da, önyargıları nedeniyle gözleri görmeyen insanlar Matta ve Luka'yı çelişiyorlar diye suçlamayı sürdürmektedir." 57
Deedat bir yandan İncil yazarları arasında çelişki olduğu iddiasını sürdürürken diğer yandan Matta'yı suçlamakta, İsa'nın ataları olarak saydığı kimseler arasında zinakârlar veya aile içi zinanın çocukları olduğunu belirtmektedir. Ayrıca bu durumun İsa'nın mutlak saflığı ve kutsallığına gölge düşürdüğünü söylemek istemektedir.58
Matta İncil'ini incelediğimizde İsa'nın soyunda dört kadının adının geçtiğini görüyoruz. Aile içi zina işleyen Tamar, Yahudi olmayan ve aynı zamanda fahişe olan Rahab, yine Yahudi olmayan Rut ve zinâkar Batşeba. Matta'nın saydığı dört kadının da, ahlak veya ırk açısından kusurlu olması dikkatimizi çekmektedir. Bunu maksatlı yaptığı açıktır. Onları anarken, İsa'yı küçük düşürdüğünü düşünmediği de bellidir. Böyle bir düşüncesi olsaydı, İsa'nın soyundan başka kadınları, daha saygı değer kadınları, örneğin Sara ve Rebekka'yı anardı. Matta niye özellikle onun soyunun "temizliğini" bozan dört kadın seçmiştir? Matta, bunun da cevabını çabucak vermektedir. Çünkü Yusuf'a görünen melek doğacak çocukla ilgili olarak şöyle demiştir:
"Onun adını İsa koyacaksın. Çünkü halkını günahlarından kurtaracak olan O'dur!" (Matta 1:21)
İsa'nın bu dünyaya gelişinin nedeni Tamar, Rahab, Rut, Batşeba gibi insanları kurtarmaktır. Böyle insanları kurtarmak, kurtuluşu Yahudi olup olmamasına bakmaksızın insanların tümüne sunmak için gelmiştir. Kendisi de bir fırsat çıktığında şöyle demektedir:
"Sağlamların değil, hastaların hekime ihtiyacı var. Gidin de, 'Ben kurban değil, merhamet isterim' sözünün anlamını öğrenin. Çünkü ben doğru kişileri değil, günahkârları çağırmaya geldim."
(Matta 9:12-13)
Siz, değerli okuyucumuz, eğer düşünüyorsanız, yıllar yılı gösterdiğiniz dindarca çabalar, Tanrı önünde bir çeşit doğruluk olarak sayılacaktır ve günahlarınıza bakılmayacaktır, Tanrı kutsallığına ters düşen günahlara aldırış etmez, o zaman kendi kendinizi doğru çıkarmak için gösterdiğiniz boş çabalara devam edin. İsa size yardım edemez. Aslında kimse size yardım edemez.
Fakat eğer biliyorsanız, günahlarınız çoktur; gerçek benliğinizi keşfettiniz ve gördünüz ki sizde doğruluk yoktur, sadece ve sadece kötülük vardır. Eğer bir gün bunları, bu gerçekleri kabul edecek kadar dürüst olabilirseniz, o zaman İsa'ya dönün. Çünkü O, sizin gibi insanları kurtarmak için gelmiştir. Sizi günahlarınızdan temizlemek onun elindedir.
Kutsal Kitap'ın yazarlarıyla ilgili olarak Deedat'ın soruları üzerinde uzun boylu durmak gereğini görmüyoruz. İsa, Eski Ahit kitaplarının tümünün Tanrı'dan ilham yoluyla gelen, Tanrı sözü yetkisine sahip olan kitaplar olduğunu onaylamıştır. İsa sürekli olarak, Eski Ahit kitaplarından alıntı yapmış, bu sözlere karşı gelinmeyeceğini söylemiştir (Yuhanna 10:35). Diğer yandan Kutsal Ruh, Yeni Ahit kitaplarının Eski Ahit kitapları kadar yetkili kitaplar olduğuna her yerde ve sürekli olarak tanıklık etmiştir.
Daha önce de görmüş olduğumuz gibi, Kuran da Tevratve İncilolarak adlandırılan ve Muhammed zamanında Yahudiler ile Hıristiyanların elinde bulunan kitapları, Tanrı sözü olarak tanımaktadır. Sözü edilen bu kitaplar bugün bildiğimiz Eski ve Yeni Ahit kitaplarından başkası değildir. Kimse bu gerçekleri samimiyetle inkâr edemez.