Temel No 5: Meshedilmiş Önderlerin Atanması


Daha önceden de gördüğümüz gibi, elçilerin temel atma işinin bir kısmı kendilerinin veya belirledikleri kişilerin kiliselere önder atanmasıdır. Yeni Antlaşma’da önderlik daima çoğulcu bir biçimde işlerlik gösterir. Daha sonraki bölümde elçisel takımlara bakacağız ama şimdilik Pavlus’un her zaman bir takımın parçası olarak seyahat ettiğini ve yerel kiliselere bir takımın parçası olarak hizmet ettiğini söylemekle yetinelim.


Böylelikleyerel kilisede bir ihtiyarlar takımı atama gibi temel bir hizmet oluşt. Yeni Antlaşma’da elçisel takımlar gibi yerel önderlikten de çoğul olarak söz edilir. Pavlus ile Barnabas ilk müjdeyi duyurma yolculuklarından geri dönüp kurdukları kiliseleri ziyaret ettiler ve ‘her bir kilisede kendileri için ihtiyarlar atadılar’.129Pavlus Titus’a kendisinin Girit’te tamamlayamadığı temel atma işini güçlendirmesini ve her yerde ihtiyarlar atamasını söyledi.130Pavlus elinde kiliseler için bir hediye ile Yeruşalim’e ve sonrasında Roma’ya ilerlerken, Efes’teki kilisenin ihtiyarlarına (çoğul) haber gönderip kendisiyle Milet’te buluşmaya çağırdı.131‘Tek adam hizmeti’ Yeni Antlaşma’da bilinmeyen bir kavramdı.


İhtiyarlar atamada, elçilerin Kutsal Ruh’un meshedişini fark etmeye ihtiyaçları vardı. Pavlus, Efes kilisesinde ihtiyarlara kendilerini atayan kişinin Kutsal Ruh olduğunu132ve bu durumun elçilerin o kişilerin üzerine el koymasıyla onaylanacağını belirgin bir şekilde açıklar. Günümüzde elçilerin kiliselerin temelini oluşturmasında bu önemlidir. Yeni kiliseler oluştururken amaç, yeni iman edenlerden bazılarının ihtiyar olarak tanınabilecek, meshedilişlerinin farkedilebileceği ve elçilerin onların üzerine el koyacağı olgunluğa gelmelerini görmektir.


Tek bir ihtiyar ya da önder üzerine el koymamak sürdürdüğüm bir uygulama olmuştur. Her zaman bir takım üzerine el koymaya çalıştım ve eğer mümkünse bir takım kurulana kadar da bekleyeceğim. Bir kilise oluşturma takımını yönetmesi için belli bir kişiyi göndermiş olabiliriz. Bu kişi kendi takımıyla birlikte kiliseyi ihtiyarların ortaya çıkacağı zamana dek yönetebilir. Yalnız bir ihtiyar üzerine el koymamanın önemli olduğunu düşünüyorum, bu Yeni Ahit’in takım önderliği ilkesine karşıt olduğundan ve bir kez yapıldığından dolayı, bu tek ihtiyar için kendisiyle beraber bir takım oluşturmak ona daha da zor gelecektir.