Elçisel temelin bir diğer özelliği, kilisenin Ruh’un topluluğu olmasıdır. 1. Bölümde açıklandığı gibi, tapınak teması Kutsal Yazılarda çok önemlidir. İsa yeryüzündeyken kendisi tapınaktı çünkü Tanrı insanla İsa’da buluştu. Ancak İsa’nın dirilişinden beri her bir yerel kilise tapınak olmalıdır. Pavlus’un Efes kilisesine yazdığı gibi, Tanrı’nın, Ruhu aracılığıyla yaşadığı bir tapınağa dönüştürülmek üzere inşa ediliyoruz.118Kiliseler, Tanrı’nın varlığının sergilendiği ve insanların Tanrı’yla buluşabildiği, tapınıp Tanrı’nın erişilebilir varlığının keyfinin çıkartılabildiği yer olan Ruhun toplulukları olması isteğiyle vardır.
Tanrı’nın varlığı farklı yollarla ortaya çıkabilir ama en çok Kutsal Ruh’un meyveleri ve armağanlarının ürünleriyle ortaya çıkar. Ruh’un meyveleri birbirimizle ilişkilerimizle işler ve Tanrı’nın lütfunun hayatlarımızda çalıştığının en can alıcı delilidir. Ruh’un armağanları aynı derece önemlidir çünkü Tanrı’nın görünen varlığını sergilerler. “Tanrı gerçekten aranızdadır!”119Pavlus Korint kilisesinin ruhsal armağanları yanlış kullanmasını düzeltmek için, doğru kullanımın iman etmeyenlerin bile göreceği şekilde Tanrı’nın varlığını getireceğini ve göstereceğini açıklar. Sadece peygamberlik değil diğer ruhsal armağanlar da ister şifa, mucizeler, özgür kılınma olsun ya da bilinmeyen diller ile bilinmeyen dillerin tercümeleri aracılığıyla olsun, onun varlığını gözler önüne serer. Eski Antlaşma zamanlarında Tanrı’nın varlığının göstergesi ateş ve buluttu; bunun Yeni Antlaşma’daki karşılığıruhsal armağanların sergilenmesidir.
Elçisel temel, kilisenin inşa edilmesini Kutsal Ruh’un görülebilmesine özgürce olanak sağlayacak şekilde güvence altına alır. Elçisel temel, kilise üyelerinin bireysel olarak vaftizi ve sürekli devam eden Kutsal Ruh doluluğunu deneyim etmesiyle, bunların topluluğa Kutsal Ruh’un gelişi olarak yansımasını güvence altına alır. Pavlus, Efes kilisesine, ‘Şarapla sarhoş olmayın, bu sizi sefahate götürür. Bunun yerine Ruh’la dolu olun’120uyarılarını yazarken, topluluğun tüm üyelerle birlikte Kutsal Ruh’la dolmasınıteşvik etmekten çok, böyle bir deneyim sonucunda ‘birbirimize mezmurlar, ilahiler, ruhsal ezgiler, yüreğimizde Rab’be nağmeler’121yükseltmemiziteşvik ediyordu.