‘Mesih’te Olma Temeli


Pavlus, Korint kilisesinin kuruluşundaki temelini hatırlatırken, ‘Çünkü hiç kimse atılan temelden, yani İsa Mesih’ten başka bir temel atamaz’73der. Pavlus, her bir yerel kilisenin temelinin Mesih’in kendisi olduğu ve özünde Yeni Antlaşma öğretisi üzerine inşa edilmiş bir kilise için başka bir temelin mümkün olamayacağını ortaya koyar. ‘İsa Mesih temeli’ ifadesi ile Pavlus ne anlatmak istemektedir? Yeni Antlaşma, tüm vaatlerin Mesih’te yerine geldiğini ve eğer Mesih’teysek bizim de bu vaatleri miras alacağımızı gösterir. Aslında Pavlus temel mesajını hatırlatmak için kiliselere yazarken ‘Mesih’te ifadesini çok sık kullanır ve Roma’daki kiliseye temel doktrinlerini açıklarken İsa’ya iman eden kişiyi artık ‘Adem’de değil, ‘Mesih’te olan kişi olarak tarif eder.


Romalılara, Galatyalılara ve Efeslilere yazılan mektupların hepsi Pavlus’un temel öğretisinin özeti olarak görülebilir ve bu mektupların tamamı bu doktrinel anlayışa vurgu yapar. Bu anlayış elçisel temeldir. Böylece Pavlus, Romalıların başında olduğu gibi mektubun sonunda da yazma nedenini açıklarken şöyle der: ‘Yine de Tanrı’nın bana bağışladığı lütufla bazı noktaları yeniden anımsatmak için size yazma cesaretini gösterdim. Ben Tanrı’nın lütfuyla uluslar yararına Mesih İsa’nın hizmetkarı oldum.’74Diğer bir deyişle, elçisel olarak sorumlu olduğu Yahudi olmayan kiliselerde oluşturduğu temel, Romalılara yazdığı mektubun ilk bölümlerinde ‘cesaretle yazdığı’ metinlerde ifade edilmişti. Sanırım bu, Pavlus’un kiliselerin ve kiliselerdeki bireyler olarak imanlıların Tanrı’nın lütfu aracılığıyla Mesih’te kim olduklarını anlasınlarkaygısı olarak özetlenebilir. Çünkü bu bölümün içeriğini ve bu konuyla ilgili öğrettiklerimin hepsini, bana bunları anlamama ilk yardımcı olan Terry Virgo’nun öğretisine ve bıraktığı örneğe borçluyum. Konu ile ilgili daha detaylı inceleme için onun God’s Lavish Grace (Tanrı’nın Bol Lütfu)75adlı eserini okuyabilirsiniz.