Yeni Antlaşma’nın ilk dört kitabı “Müjdeler” olarak adlandırılırlar. Bunun Grekçe karşılığı ‘evangelion’dur ve “Sevindirici Haber” ya da “Müjde” anlamındadır. İnsanların günahları için acı çeken, ölen, Tanrı tarafından diriltilen, Tanrı Oğlu olarak dünyaya gelen ve Tanrı’nın Egemenliği’nin başladığını bildiren İsa Mesih’in Müjde’sini içerir. O’nun kişiliğini, öğretisini ve işlerini yazar. Müjdeler İsa’nın doğumunu, çocukluğunu, halk arasında gösterdiği etkinliği, ayrıca da çektiği acıları, ölümünü ve dirilişini anlatır.
Bununla birlikte, Müjdeler’i kişinin içsel gelişimiyle dışsal yaşam şartlarını olanak ölçüsünde tümden ele aldığını savlayan modern biyografiyle karıştırmamalıyız. Müjdeler’de daha ziyade ilk inanlılara önemli görünen, İsa’yı tam ve doğru anlamak, O’nun isteği doğrultusunda yaşam sürmek, iman yaşamını canlandırmak ve derinleştirmek gibi konular bildirilir. Bunun için, birçok şey, her defasında tarih sıralamasına göre değil, tersine konusal olarak sıralanmıştır. Bu nedenle, Müjdeler İsa’nın yolunun basit sunumundan daha fazlasıdır: Tek bir ortak amaçları vardır, bu da İsa Mesih’e olan imandır. Luka, yazdığı Müjde’yi Hristiyan öğretisinin güvenilirliğinin altını çizsin (Luk.1:4) ve böylece imanı güçlendirsin diye yazıyor. Yuhanna yazdığı Müjde’nin amacını (bu mutlak tüm Müjdeciler’in de amacı olmuştur) şöyle açıklıyor: “İsa, öğrencilerinin önünde, bu kitapta yazılı olmayan başka birçok doğaüstü belirti gerçekleştirdi. Ne var ki yazılanlar, İsa’nın, Tanrı’nın Oğlu Mesih olduğuna iman edesiniz ve iman ederek O’nun adıyla yaşama kavuşasınız diye yazılmıştır” (Yu.20:30-31).
Müjdeler’in hiçbiri yazarının adını kendisi bildirmez. Elimizdeki bazı Kutsal Kitap çevirilerinde başlık olarak verilen “... göre Müjde” orijinal metinlerde yer almaz, tersine eski el yazması metinlerde eski geleneği sergiler. Bu nedenle, Müjdeler’in yazarlarının kimler olduğu konusundaki soruya yanıt verirken eski kilise kaynaklarının aktardığı bilgilere gereksinim duyarız.
Müjdeler’deki ortak ve farklı yönleri açıklamak için değişik kuramlar vardır. Bazıları yazarların diğer Müjdeler’i bildiklerini ve ellerinde bulunan başka yazılı kaynakları kullanarak kitaplarını hazırladıkları savunurlar. Başka bir kurama göre, doğruluğu kesin bilinen sözlü aktarmalar, Müjdeler’in oluşmasında temel oluşturmuştur.