Hoşea 1:2-9RAB Hoşea aracılığıyla konuşmaya başladığında ona şöyle dedi: “Git, kötü bir kadınla evlen, ondan zina çocukların olsun. Çünkü ülke halkı benden ayrılarak adice zina ediyor.” Böylece Hoşea gidip Divlayim’in kızı Gomer’le evlendi. Kadın hamile kalıp kendisine bir oğul doğurdu. RAB Hoşea’ya, “Çocuğun adını Yizreel koy” dedi, “Çünkü çok geçmeden Yizreel’de dökülen kanın öcünü Yehu soyundan alacağım. İsrail krallığının sonunu getireceğim. Ve o gün Yizreel Vadisi’nde İsrail’in yayını kıracağım.” Gomer yine hamile kaldı ve bir kız doğurdu. RAB Hoşea’ya, “Adını Lo-Ruhama koy” dedi, “Çünkü artık İsrail soyuna acımayacağım, onları bağışlamayacağım. Ancak Yahuda soyuna merhamet edeceğim. Ben kurtaracağım onları, ama yay, kılıç, savaş, at ve atlılar aracılığıyla değil, kendi aracılığımla.” Gomer Lo-Ruhama’yı sütten kesince yine hamile kaldı ve bir oğul doğurdu. RAB Hoşea’ya, “Adını Lo-Ammi koy” dedi, “Çünkü siz benim halkım değilsiniz, ben de sizin Tanrınız değilim.”
YORUM: Hoşea genel olarak sevgi kitabıdır. Rab Hoşea’dan kendisine sadık olmayan kötü bir eş almasını istedi. Bu kişi Gomer’di. Bu evlilikten iki oğlu ve bir kızı oldu. İlk oğluna ‘Tanrı ekecek’ya da ‘Tanrı dağıtacak’anlamına gelen “Yizreel”adını verdi. Kızına “Lo-Ruhama”yani ‘Merhamete ermeyecek’, üçüncü oğluna ise ‘Halkım değil’anlamına gelen “Lo-Ammi”adını verdi. Bu isimler Tanrı’nın İsrail hakkındaki düşünceleri ve onlara yapacaklarının bir işaretiydi.
Hoşea ile karısı Gomer arasındaki ilişki Tanrı ile İsrail halkı arasındaki ilişkiyi temsil ediyor. Gomer bir fahişe olmasına rağmen Tanrı Hoşea’ya gidip onunla evlenmesini söyledi. Fakat belli bir zaman sonra Gomer eski yaşantısını özledi ve eski hayatına dönerek Hoşea’yı terk etti. Tanrı Hoşea’ya başka bir buyruk verip onu terk eden karısına gidip sevgisini göstermesini istedi. “İsrailliler’in başka ilahlara yönelmelerine…karşın, RAB onları nasıl seviyorsa, sen de git, o kadını sev, başkasınca sevilmiş, zina etmiş olsa bile”(Hoşea 3:1).
Tanrı bu ilginç öykü aracılığıyla kendi halkına olan sonsuz ve sadık sevgisini anlatıyor. Bu halk Gomer gibi sırtını Tanrı’ya çevirdi. Gomer gibi Tanrı’ya olan sadakatsizliklerinde kendilerini kanıtladılar. Tanrı’yı onurlandırmayan, O’nun yasalarına uymayan eski yaşantılarını sürdürmekte ısrar ettiler.
Çocuklarının her birinin isimleri; Tanrı ile İsrail halkı arasındaki ilişkiyi anlatan sembolik isimlerdi.