"Kefaret Günü"

Tapınma çadırı ve eşyası böyle düzenlendikten sonra kâhinler çadırın ilk bölmesine sürekli girerek yukarıda açıkladığımız gibi tapınma görevlerini yerine getirirlerdi. Ama iç bölmeye yılda bir kez, yılın en önemli günü olan "Kefaret Gününde", yalnız başkâhin girerdi (bkz. Levililer 16). Üstelik kendisi ve halkın bilgisizlikten dolayı işlediği suçlar için sunduğu kurban kanı olmaksızın giremezdi. Çünkü ikinci perdenin arkasındaki "En Kutsal Yere" giden yol henüz açılmamıştı.

Yeni Antlaşma bize, Mesih'in, hem son kurban, hem de Tanrı ile insanlar arasındaki tek Aracı veya "Başkâhin" olduğunu bildiriyor. O, başkâhin olarak, Kendisini kurban olarak Tanrı'ya sundu. Çarmıhta öldüğü zaman yüksek sesle "Tamamlandı!" diye bağırdı ve ruhunu teslim etti. O anda yer sarsıldı, kayalar yarıldı, mezarlar açıldı ve ölmüş olan birçok kutsal kişinin cesetleri dirildi. Ama bunların hepsinden çok daha önemli bir şey oldu o anda. Tapınaktaki perde yukarıdan aşağıya dek yırtılarak ikiye bölündü! (bkz. Matta 27:51-54)

Bu olay nasıl bir anlam taşıyordu? Bunun anlamıTanrı'ya giden yolun Mesih'in ölümü sayesinde açıldığıdır. Artık iman eden her insan O'nun aracılığıyla Tanrı'ya cesaretle yaklaşabilir!

Mesih ölümden dirildi ve bir müddet sonra göğe gidip cennete girdi. Bunu yaparken Başkâhin olarak esas kefaret işini gerçekleştiriyordu. Yeni Antlaşma bu gizemli olayı şöyle açıklıyor:

"Mesih, asıl kutsal yerin örneği olup elle yapılmış kutsal yere değil, ama şimdi bizim için Tanrı'nın önünde görünmek üzere asıl göğe girdi. Erkeçlerin ve buzağıların kanıyla değil, sonsuz kurtuluşu sağlayarak kendi kanıyla kutsal yere ilk ve son kez girdi. Mesih, kendisini bir kez kurban edip günahı ortadan kaldırmak için çağların sonunda ortaya çıkmıştır. İkinci kez, günah yüklenmek için değil, kendisini bekleyenleri kurtarmak için kendilerine görünecektir." (İbraniler 9:24, 12, 26, 28)

İşte, insanlarla beraber yaşamayı amaçlayan yüce Tanrı, günahların oluşturduğu uçurumu kapatan bir yol açmayı uygun gördü. Bu ezeli planı, Tevrat'taki tapınak düzeninde gözle anlaşılır bir örnekle simgeledi. Tapınakta örneklenen görsel olayların göksel gerçekleşmesi İsa Mesih'te yerini buldu.