1) Yeşu’ya verilen taç (6:9-11)

6:9-11   Bu olayın şaşırtıcı yönü şuydu: Yeşu başkâhindi. Oysa, yalnızca Levi oymağından olan insanlar kâhin olabilirdi. Krallar ise Yahuda oymağından çıkıyorlardı. Ne var ki, burada krallık tacı kâhin Yeşu’ya takılıyor!

Mesih’e gelince, O’nun İsrail’in kralı olacağı ve “Sahibi gelene kadar krallık asasının Yahuda’nın elinden çıkmayacağı” (Yar.49:10) kesindi. O halde, Mesih nasıl kâhin olabilirdi? “Rabbimiz’in Yahuda oymağından geldiği açıktır. Musa bu oymaktan söz ederken kâhinlere ilişkin bir şey söylemedi” (İbr.7:14). Ancak, Musa’nın Yasası’ndan daha başka bir temele dayanırsa, İsa hem kral hem de kâhin olabilirdi. Nitekim, Kutsal Ruh bunu şöyle belirtiyordu: “O, Yasa’nın soyla ilgili önkoşuluna göre değil, yok edilemez bir yaşamın gücüne göre kâhin olmuştur. Çünkü, ‘Sen Melkisedek düzenine göre sonsuza dek kâhinsin’ diye tanıklık ediliyor” (İbr.7:16-17).

Bu olay, görsel bir şekilde gelecek olan Mesih’in hem kral hem de kâhin olacağını belirtiyordu.