8Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı'nın sesini duydular. O'ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler. 9RAB Tanrı Adem'e, “Neredesin?” diye seslendi.
10Adem, “Bahçede sesini duyunca korktum. Çünkü çıplaktım, bu yüzden gizlendim” dedi.
11RAB Tanrı, “Çıplak olduğunu sana kim söyledi?” diye sordu, “Sana meyvesini yeme dediğim ağaçtan mı yedin?”
12Adem, “Yanıma koyduğun kadın ağacın meyvesini bana verdi, ben de yedim” diye yanıtladı.
13*RAB Tanrı kadına, “Nedir bu yaptığın?” diye sordu.
Kadın, “Yılan beni aldattı, o yüzden yedim” diye karşılık verdi.
14Bunun üzerine RAB Tanrı yılana,
“Bu yaptığından ötürü
Bütün evcil ve yabanıl hayvanların
En lanetlisi sen olacaksın” dedi,
“Karnının üzerinde sürünecek,
Yaşamın boyunca toprak yiyeceksin.
15*Seninle kadını, onun soyuyla senin soyunu
Birbirinize düşman edeceğim.
Onun soyu senin başını ezecek,
Sen onun topuğuna saldıracaksın.”
16RAB Tanrı kadına,
“Çocuk doğururken sana
Çok acı çektireceğim” dedi,
“Ağrı çekerek doğum yapacaksın.
Kocana istek duyacaksın,
Seni o yönetecek.”
17*RAB Tanrı Adem'e,
“Karının sözünü dinlediğin ve sana,
Meyvesini yeme dediğim ağaçtan yediğin için
Toprak senin yüzünden lanetlendi” dedi,
“Yaşam boyu emek vermeden yiyecek bulamayacaksın.
18Toprak sana diken ve çalı verecek,
Yaban otu yiyeceksin.
19Toprağa dönünceye dek
Ekmeğini alın teri dökerek kazanacaksın.
Çünkü topraksın, topraktan yaratıldın
Ve yine toprağa döneceksin.”
20Adem karısına Havva adını verdi. Çünkü o bütün insanların annesiydi.
21RAB Tanrı Adem'le karısı için deriden giysiler yaptı, onları giydirdi. 22*Sonra, “Adem iyiyle kötüyü bilmekle bizlerden biri gibi oldu” dedi, “Artık yaşam ağacına uzanıp meyve almasına, yiyip ölümsüz olmasına izin verilmemeli.” 23Böylece RAB Tanrı, yaratılmış olduğu toprağı işlemek üzere Adem'i Aden bahçesinden çıkardı. 24Onu kovdu. Yaşam ağacının yolunu denetlemek için de Aden bahçesinin doğusuna Keruvlar ve her yana dönen alevli bir kılıç yerleştirdi.
AÇIKLAMA: Tanrı insanlara ‘Yasak meyveyi yediğiniz gün öleceksiniz’dedi. Ama Adem ve Havva hemen ölmediler. Aslında ölümün bir kaç boyutu ve aşaması vardır. Dikkat edersek günah işler işlemez utanç hissettiler. Bu ruhsal ölümün ilk belirtisiydi. Ardından fiziksel ölüm de etkisini göstermeye başlayacak. O sırada Tanrı her zamanki gibi bahçeye gelip onlarla görüşmek istedi. Fakat Adem ve Havva utançlarından dolayı Tanrı’dan korkup gizlenme ihtiyacı hissettiler. Tanrı ne yaptıklarını biliyor ama kendileri itiraf etsinler diye fırsat veriyordu. Ne var ki, Adem günahını kabul etmek yerine karısını suçladı. Hatta ‘Yanıma koyduğun kadın’ diyerek dolaylı yoldan Tanrı’yı suçlamaya kalktı. Kadın da kocasını örnek alıp yılanı suçladı. Anlaşılan hiç biri tövbeye yanaşmayacak.
Ardından Tanrı hepsini cezalandırmaya başlar. Önce yılanı hayvanların en lanetlisini yapar. Sonra yılanın içine girip onu kullanan İblis’e yönelerek bir gün insan tarafından mağlubiyete uğrayacağını belirtir. Burada ilk müjdenin tohumu ekiliyor. İlerde Şeytanın başını ezecek olan ‘Kadının soyu’ olacağını müjdeler. Bu çok ilginç çünkü soy erkekten gelir. Bu ibare binlerce sene sonra bakireden doğacak olan İsa Mesih’e işaret eder (bkz. Vahiy 12). Ardından kadının cezasının iki yönlü olacağını belirtir: Bir yandan doğum yaparken acı çekecek, öbür yandan kocasıyla olan ilişkisinde de hep sıkıntılar yaşayacak. ‘Kocana istek duyacaksın’ sözü kadının hep kocasının yerine göz dikeceğini belirtir. Adem de İblis’in karşısına çıkıp eşini savunmak yerine kadının sözünü dinlediği için zahmetli bir iş hayatıyla cezalandırılır. Çalışmak esasında kutsaldır çünkü Adem daha günah işlemeden Aden Bahçesi’nde bahçıvanlık yapıyordu. Ancak günaha bulaştıktan sonra bu kutsal görevi hüsran dolu, zahmetli ve verimsiz bir hal aldı. Daha da kötüsü, yeryüzünün egemeni olduğu için Adem’le birlikte toprak da lanetlendi ve bütün yeryüzü hüsrana boğuldu. (bkz. Romalılar 8:18-24) Sonuç olarak günahla birlikte ölüm dünyaya girdi çünkü günahın ücreti ölümdür (Romalılar 5:12, 6:23). İnsan günah işlememiş olsaydı hiç ölmeyeceklerdi ama bundan sonraki bütün nesiller ölümle pençeleşecektir.
Son olarak Tanrı onları Aden Bahçesi’nden kovuyor. Sebebi de Yaşam Ağacı’na ellerini uzatmasınlar diye. Ama neden? Çünkü yaşam ağacı insana sonsuz yaşam verir ama bu günahlı hallerinde ondan yiyecek olsalar ebediyen günaha esir olurlardı. Böylece Rab onlara bir kurtuluş kapısı açık bıraktı. Ayrıca onları gönderirken çok önemli bir emsal daha gerçekleştirdi. Çıplak vücutlarını örtmek için onlara deriden giysiler yaptı. Bunu yapmak için Tanrı bir hayvan kesmek zorundaydı. Tanrı bir hayvanın postuyla ayıplarını örterek onlara çok önemli bir gerçek öğretti: kurban kanıyla kefaret sağlanır. Evet, ilk kurbanı Rab kesti ve onlara Kendisine nasıl yaklaşacaklarını öğretti. Ölüm insan için bir son değil, Tanrı’nın lütfuyla bir kurtuluş kapısı olacaktır. Ölümün ücretini Rab başka türlü ödeyecektir.