Ayet 5'in "çünkü" diye başlamasına dikkat edilsin. Hangi konuya bağlıdır bu? Her halde "böylesi yüce bir kutuluşu savsaklarsak nasıl kaçıp kurtulabiliriz" konusuyla bağlantı kurar. Bu kurtuluşa önem vermenin gerekliliğini gösteren nedenlerden biri bu parçada açıklanır. Mesih inancı öğretişinde konusu edilen o ileride yaşanılacak dünyayı Tanrı meleklerin değil, insanın yönetimi altına koydu. Bu noktada Pavlus'un "melekleri yargılayacağımızı bilmiyor musunuz?" sözü akla gelir (1.Korintoslular 6:3). "O ileride yaşanılacak dünya" Yuhanna'nın gördüğü görmede yer alır: "Sonra tahtlar gördüm, insanlar oturdu. Yargılama yetkisi verildi kendilerine.. İlk dirilişte payı olan mutludur, kutsaldır.. Onlar Tanrı'nın ve Mesih'in rahipleri olacaklar ve O'nunla birlikte bin yıl hükümranlık edecekler" (Vahiy 20:4,6).
Ayet 6, 7 ve 8'ye aktarılan Mezmur 8:4-6 ayetleri Tanrı'nın her şeyi insan ayakları altına bağımlı kıldığını belgelemek için alınır. "İnsan nedir? Tanrı niye onunla ilgilensin?" sorularına verilen yanıt, insanın meleklerden geri kılınması bir süreye kısıtlı olduğu noktasında toplanır. Bunun yanı sıra Tanrı insana yücelik ve onur verip her şeyi onun yönetimi altına koydu. Bu da hiçbir şeyin onun yönetimi dışında bırakılmadığı anlamına gelir. "Bağımlı" diye çevrilen "hupotasso" sözcük askerlikten gelir, altında düzene sokmak anlamını taşıyarak bir subayın buyruğu altındaki askerleri düzene sokmasını belirtir (hupo=altında; tasso=düzenlemek). Ama şu dönemde her şeyin insanın yönetimi altına getirilmediği bellidir (a.8).