Matta 3:13-17
13 Bu sırada İsa, Yahya tarafından vaftiz edilmek üzere Celile'den Şeria Irmağı'na, Yahya'nın yanına geldi. 14 Ne var ki Yahya, ‹‹Benim senin tarafından vaftiz edilmem gerekirken sen mi bana geliyorsun?›› diyerek O'na engel olmak istedi. 15 İsa ona şu karşılığı verdi: ‹‹Şimdilik buna razı ol! Çünkü doğru olan her şeyi bu şekilde yerine getirmemiz gerekir.›› O zaman Yahya O'nun dediğine razı oldu. 16 İsa vaftiz olur olmaz sudan çıktı. O anda gökler açıldı ve İsa, Tanrı'nın Ruhu'nun güvercin gibi inip üzerine konduğunu gördü. 17 Göklerden gelen bir ses, ‹‹Sevgili Oğlum budur, O'ndan hoşnudum›› dedi.
AÇIKLAMA: Bu arada İsa Mesih otuz yaşındadır ve kendini tümden hizmete adamaya başlar. Yapması gereken ilk şey Yahya tarafından meshedilmek çünkü Mesih demek meshedilmiş olan demek. Eski zamanlarda biri kral ya da peygamber atanacaksa bir başka yetkili tarafından başından kutsal yağ dökerek meshedilmesi gerekti. Yağ da Tanrı'nın Ruhu’nu yani kutsal onayını sembolize ederdi. İşte bu şekilde İsa, Yahya tarafından vaftiz edilmek üzere yanına gelir. Yahya ise İsa Mesih'in kendisinden çok üstün olduğunu bilerek başta itiraz eder, hatta görevini hemen O'na devretmek ister. Yahya İsa'nın üstün konumunu hemen fark etti. Yuhanna bölümünde Yahya, İsa için şunu der: 'İşte dünyanın günahını ortadan kaldıran Tanrı Kuzusu (Yuh. 1:29).'
Peki, vaftiz günahtan arınmak demek ise İsa'nın neden vaftiz olması gerekti? Yahya da bunu başta anlayamadı çünkü Mesih'in bir günahı yoktur. Fakat Mesih ona, doğru olanı bu şekilde yerine getirmemiz gerek dedi. Aslında İsa Mesih Yahya tarafından vaftize boyun eğerek onun duyurmuş olduğu 'Egemenlik Müjdesine' katılmış oldu. Yani Yahya'nın yaptıklarını onaylamış oldu. Ayrıca daha önce değindiğimiz gibi burada sıradan bir vaftizden çok daha büyük bir olay vardı - Bu Mesih'in atanma töreniydi.
Bundan sonra olanlar gerçekten şaşırtıcı, çünkü İsa vaftiz olunurken iki önemli olay gerçekleşti. Birincisi Kutsal Ruh güvercin şeklinde inip İsa'nın üzerinde kondu. Bu, O'nun Tanrı'nın Ruh'uyla meshedildiğini gösterdi. İkinci olay da açılmış göklerden Tanrı'nın güçlü sesinin 'Sevgili Oğlum budur, O'ndan hoşnudum'demesiydi. Şunu unutmamak lazım ki İsa'ya Tanrı'nın Oğlu diyen biz değiliz - bunu ilk söyleyen Tanrı'nın ta Kendisiydi. Ne anlamda Tanrı'nın Oğludur? Fiziki anlamda değil tabii çünkü Tanrı Ruh’tur. Ancak babasız doğduğu için doğrudan Tanrı'nın Oğludur. Aynı zamanda baştan peygamberlerin vaat ettiği Mesih 'Tanrı'nın Oğlu' unvanıyla gelmesi gerekti. (bkz. Mezmur 2, Yeşaya 9:6-7) Bunu başta kabul etmek zor olabilir ama İncil bize şunu hatırlatır: 'İnsanların tanıklığını kabul ediyoruz, oysa Tanrı’nın tanıklığı daha üstündür. Çünkü bu, Tanrı’nın tanıklığıdır, kendi Oğlu’yla ilgili olarak yaptığı tanıklıktır. Tanrı’nın Oğlu’na inanan, yüreğinde Tanrı’nın tanıklığına sahiptir. Tanrı’ya inanmayansa O’nu yalancı durumuna düşürmüş olur. Çünkü Tanrı’nın Oğlu’yla ilgili tanıklığına inanmamıştır. Tanıklık da şudur: Tanrı bize sonsuz yaşam verdi, bu yaşam O’nun Oğlu’ndadır. Kendisinde Tanrı Oğlu bulunanda yaşam vardır, kendisinde Tanrı Oğlu bulunmayanda yaşam yoktur (1.Yuhanna 5:9-12).’